Corona crisis biedt ook mogelijkheden

Hoewel veel ondernemers het erg zwaar hebben tijdens de Corona crisis, is het voor andere ondernemers juist een periode van kansen pakken en zelf enorme winst maken. In deze blog bespreken we twee ondernemers groepen die ondanks Corona goede cijfers weten te overleggen.

Sportschoolhouders

Vanwege de Corona crisis moest elke sportschool haar deuren sluiten en mogen zij pas weer onder strikte maatregelen open op 1 juli. Veel sportschoolhouders bleken creatieve ondernemers en er zijn veel oplossingen gevonden om toch actief te blijven en aanbod aan te bieden aan leden. Denk bijvoorbeeld aan alles online webinars met groepslessen of thuis work-outs. Een andere sportschool heeft een Corona proef buiten sportplaats opgezet. Weer andere sportscholen verhuurde hun sportmaterialen wanneer mensen hun abonnement door lieten lopen. Een creatieve manier die de klant centraal stelt, dat zien we graag.

Webshop eigenaren

Vanwege de corona maatregelen zitten veel mensen gedwongen thuis. Dit speelt op twee manieren positief in op webshop eigenaren. Ten eerste geven mensen minder geld uit en besparen zij flink wat geld. Ten tweede zijn mensen vaker online te vinden. Waar veel ondernemers een lastige periode achter de rug hebben zijn webshop eigenaren met een bestaand product of webshop eigenaren die met hun product hebben ingespeeld op de Corona crisis vaak beter uit deze periode gekomen. Wij krijgen vaak de vraag, hoe kunnen we deze periode nu zo goed mogelijk benutten? Wij adviseren webshop eigenaren om met een strategisch adviesbureau in zee te gaan. Zij kennen de markt, jouw rechten en de mogelijkheden die er (juist) nu zijn. Door hier op een slimme, strategische manier op in te spelen kun je de markt bespelen en kansen ontdekken waar je normaal niet aan had gedacht. Daarnaast heeft een gespecialiseerd bureau contacten binnen de markt die het makkelijker maken om jouw product of dienst aan de man te brengen.