Cross trainers

Van alle fitnessapparaten is misschien de cross trainers de beste. Er zijn meer apparaten waarbij de kans op blessures en letsel tijdens het trainen nihil zijn, maar dan is er vaak geen sprake van een totale workout. Een voorbeeld hierin is de hometrainer, op zich prima, maar u doet dan tijdens het trainen niets met de armen waardoor crossen efficiënter werkt dan fietsen. In deze tekst aandacht omtrent het trainen en welke doelen u kunt bereiken.

Het lichaam krijgt geen schokken

Anders dan bij hardlopen en joggen krijgt het lichaam geen schokken. Dit geeft opties, zo kunt u door te crossen afvallen. Gewicht verliezen door hard te gaan lopen wordt door artsen afgeraden. Er komt immers een veelvoud van uw lichaamsgewicht op de knie en enkel als u gaat hardlopen, en bij crossen is dat niet het geval. Dit is dan ook gelijk een trainingsdoel, wilt u afvallen door vet te verbranden, ga dan crossen. Dit kan in combinatie met een dieet om het resultaat te versnellen. Uiteindelijk is de kans dat u slijtage in het lichaam krijgt door crossen uitgesloten, terwijl veel hardlopers na enige tijd over moeten gaan op andere training.

Meer conditie verkrijgen is altijd goed

Omdat tijdens het crossen het hele lichaam beweegt, zijn er veel spieren actief waardoor het hart harder moet werken. Met een cross trainer cardio doen werkt daarom formidabel. Veel trainers hebben een ingebouwde hartslagmeter, maar deze zijn ook los te koop. Online is eenvoudig te vinden hoe u de hartslagmeter in moet stellen, hoe u in een zone moet trainen. Ook het afvallen gaat zeer goed op hartslag, in feite kunt u met crossen bereiken wat u wilt. Wilt u meer uithoudingsvermogen door een betere hart- longfunctie, of afvallen, of allebei?

Thuis trainen is eenvoudig en een aanrader

Misschien bent u al eens in een fitness aan het crossen geweest? Misschien heeft u zelfs slechte ervaringen in een fitness, zoals lang wachten voordat een fitnessapparaat beschikbaar is, of juist hele goede ervaringen? Toch is thuis trainen in veel opzichten ideaal. Vooral in de winter is de gang vanuit een warme fitness naar buiten toe een risico op het pakken van een kou. Om die reden is thuis gaan crossen een aanrader. Op de lange termijn gezien is thuis trainen voordeliger omdat u geen abonnement voor de fitness hoeft te betalen.

Related posts

Leave a Comment